Sterker worden met een opdruk bord - Opdrukbord krachttraining

Gemiddelde leestijd: 4 minuten

Geschreven door: Thomas N

Sterker worden met een opdruk bord

Sterker worden kan op veel verschillende manieren. Je kunt trainen in de sportschool, maar ook gewoon vanuit het comfort van je eigen huis.

Maar hoe zorg je ervoor dat je de oefeningen doet waardoor je het verschil gaat zien na al dat harde werk? Dat is allemaal goed mogelijk vanuit huis.

Met een opdruk bord kan je thuis diverse spiergroepen aanpakken. Denk hierbij aan je schouders, borst, triceps en rug.

Een opdruk bord is heel eenvoudig in gebruik, en geschikt voor zowel de beginnende als de ervaren sporters.

Voor het trainen met een opdruk bord heb je enkel je eigen lichaamsgewicht nodig.

Wil je sterker worden door gebruik te maken van een opdruk bord? Lees dit artikel dan vooral verder.

Waarom opdrukken?

Opdrukken is een basis oefeningen, maar wel enorm effectief en overal uit te voeren.

Wanneer je wilt opdrukken hoef je niet per se naar de gym, je kan de oefening uitvoeren waar en wanneer je maar wilt. Op je werk, thuis of zelfs op vakantie!

Wil je sterker worden? Dan is opdrukken een ideale oefening om mee te beginnen.

Daarnaast train je met je eigen lichaamsgewicht en dat kan iedereen doen.

Dat maakt opdrukken geschikt voor zowel mannen als voor vrouwen en voor beginnende en gevorderden sporters.

Wat is het effect van opdrukken?

Opdrukken maakt je niet alleen sterker in je bovenlichaam, je ziet ook redelijk snel het resultaat van al dat harde werken.

Wanneer je voor het eerst gaat opdrukken kan dat best tegenvallen en zal het wennen zijn. Je traint natuurlijk wel met je eigen lichaamsgewicht.

Wanneer je elke dag opdrukt, zal je elke dag een stukje sterker worden en binnen een week tot twee weken ga je al de eerste resultaten zien.

Vooral in het begin zal je merken dat je borst- en armspieren groter en sterker worden.

Wat is een opdruk bord?

Zoals de naam eigenlijk al verklapt: Het is een bord waar je mee kunt opdrukken.

In dit bord zitten gaten waar je de handvatten op verschillende posities kunt bevestigen.

De verschillende kleuren op het opdruk bord vertegenwoordigen elk een andere spiergroep die wordt aangesproken tijdens het uitvoeren van een oefening.

Daarnaast zijn de handvatten eenvoudig los te klikken, en het bord zelf is vaak inklapbaar wat ze erg mobiel maken.

Zowel de handvatten als de onderkant van het bord zijn voorzien van anti-slip materiaal. Dit zorgt ervoor dat je veilig kunt trainen.

Je kunt een opdruk bord dus makkelijk ergens mee naartoe nemen of opbergen. Heb je dus zin om je workout naar buiten te verplaatsen? Dan is dat met een opdruk bord geen enkel probleem!

Trainen met een opdruk bord

Zoals hierboven vermeld is het bord voorzien van verschillende posities. Je kunt de meegeleverde handvatten in de gaten naar keuze klikken.

Zo is het dus mogelijk om de focus per spiergroep te verleggen.

Op veel opdruk borden is het aangegeven op welke stand je welke spiergroep aanspreekt. Voor het geval je dit zelf niet weet.

Bij sommige opdruk borden krijg je zelfs een trainingsschema meegeleverd die je kunt volgen.

De meeste opdruk borden zijn voorzien van 12 verschillende standen om jezelf te blijven uitdagen tijdens je workout. Ideaal voor thuis training dus!

Daarnaast is het ook mogelijk om weerstandsbanden te bevestigen aan het opdruk bord.

Op die manier kan je ook gewoon je benen trainen door bijvoorbeeld lunges of kickbacks te doen.

Kortom, een opdruk bord is een veelzijdig trainingsattribuut en je kan prima een full-body workout doen.

Welke spiergroepen train je met een opdruk bord?

Met een training op een opdruk bord worden de volgende spiergroepen aangesproken:

  • Rug
  • Borst
  • Triceps
  • Schouders
  • Buikspieren

Met alle opdruk oefeningen die je op het bord doet worden alle bovenstaande spiergroepen in meer of mindere maten aangesproken.

Wil je de focus leggen op één specifieke spiergroep? Dan kan je de meegeleverde steunen van stand veranderen.

Conclusie

Sterker worden kan op veel verschillende manieren. Je kunt trainen in de sportschool, maar ook gewoon vanuit huis met een opdruk bord.

Met een opdruk bord kan je thuis diverse spiergroepen aanpakken. Denk hierbij aan je schouders, borst, triceps en rug.

Een opdruk bord is heel eenvoudig in gebruik, en geschikt voor zowel de beginnende sporters als de ervaren sporters!  

Wil je sterker worden? Dan is opdrukken met een opdruk bord een uitstekende optie om mee te beginnen!

Krachttraining

Plaats een reactie

Alle opmerkingen worden gemodereerd voordat ze worden gepubliceerd