4 fitness oefeningen voor een duo workout

Laatste update: 16/06/2021

Vind je het saai om elke keer in je eentje te trainen of ben je toe aan wat variatie tijdens je workout routine? Probeer dan eens een duo workout! Dit kan met je vriendin, vriend, zus, broer of je vader of moeder zijn. Zolang je een trainingspartner kunt vinden die samen met jou wilt trainen en de juiste fitnessattributen in huis hebt, kun je een duo workout doen.

In dit artikel benoemen we 3 redenen waarom je een duo workout zou moeten proberen. Daarnaast lichten we 4 fitness oefeningen toe voor een leuke duo workout vanuit het comfort van je eigen huis.

3 redenen om een duo workout direct te proberen

Je hebt altijd hulp bij een duo workout
Je hoeft je nooit meer af te vragen of je een fitness oefening op de juiste manier uitvoert. Je trainingspartner kan je helpen bij het corrigeren van de juiste houding en techniek. Zo worden fitness oefeningen op de juiste manier uitgevoerd. Daarnaast wordt met hulp de training naar een hoger niveau getild waardoor je sneller vooruitgang zal boeken met een duo workout.

Je motivatie is een stuk hoger
Als je traint met een trainingspartner is je motivatie een stuk hoger omdat je elkaar altijd kunt motiveren om toch te gaan trainen. Excuses zoals geen tijd of geen zin zijn voorgoed verleden tijd! Daarnaast is het ook nog eens gezellig. Vooral voor koppels is een duo workout hartstikke leuk om te doen. Zo breng je meer tijd met elkaar door terwijl je ook nog eens sportief bezig bent.

Een duo workout zorgt voor veel plezier en variatie tijden je workout
Wij kunnen ons goed voorstellen dat als je elke keer dezelfde fitness oefeningen uitvoert, je wekelijkse training routine je een beetje gaat vervelen. Een duo workout maakt zelfs de saaiste fitness oefeningen een stuk leuker. Daarnaast kun je veel variaties in je fitness oefeningen maken die je normaliter alleen deed.

4 fitness oefeningen voor een duo workout

Lees hieronder onze tips en aanbevolen fitness oefeningen voor een duo workout. We adviseren voor de meeste fitness oefeningen om een trainingsmatje in huis te halen. Daarnaast worden bepaalde fitness oefeningen ook uitgevoerd met een trainingsattribuut.

Leg thrown-down
We beginnen de duo workout met de leg thrown-down. Met deze fitness oefening worden vooral de buikspieren aangesproken. De leg thrown-down gaat als volgt:

  1. Ga op met je rug op een trainingsmatje liggen met je hoofd tussen de voeten van je trainingspartner.
  2. Til vervolgens je benen op en pak de kuiten van je trainingspartner vast. Zorg dat je tenen naar het plafond wijzen.
  3. Je trainingspartner geeft een duw tegen de voeten zodat deze richting de grond toe bewegen. Net voordat je voeten de grond raken breng je deze weer omhoog.
  4. Wissel nu af en herhaal de de leg thrown-down het gewenste aantal keer.

Partner twist
De volgende fitness oefening van de duo workout is de partner twist. Met deze fitness oefening worden vooral de schuine buik- en armspieren aangesproken. De oefening kan uitgevoerd worden met een medicijnbal, kettlebell of een dumbbell. De partner twist gaat als volgt:

  1. Ga beide op een trainingsmatje zitten met jullie ruggen recht tegen elkaar en je benen licht gebogen.
  2. Een van jullie houdt met beide handen de medicijnbal en/of kettlebell met beide handen voor de borst.
  3. Draai vervolgens jullie bovenlichaam dezelfde kant op zodat jullie de medicijnbal en/of kettlebell kunnen overgeven aan elkaar en houdt deze op borsthoogte.
  4. Zorg ervoor dat de medicijnbal en/of kettlebell steeds van rechts naar links wordt overgegeven.
  5. Herhaal de partner twist het gewenste aantal keer.

Reach and touch plank
De volgende fitness oefening van de duo workout is de reach and touch plank. Met deze fitness oefening worden de buikspieren aangesproken. De reach and touch plank gaat als volgt:

  1. Neem beide een plankpositie aan recht tegenover elkaar. Zorg dat je ellebogen goed onder je schouders staan op een trainingsmatje.
  2. Gebruik je buikspieren om in plankpositie te blijven en reik vooruit met je rechterhand en geef elkaar een high-five!
  3. Wissel nu af met je linkerhand en doe dit om en om.
  4. Herhaal de reach and touch plank het gewenste aantal keer.

Squat hold and dips
De volgende fitness oefening van de duo workout is de squat hold and dips. Het leuke aan deze fitness oefeningen is dat je om en om een andere spiergroep traint. Met de squat worden de beenspieren aangesproken en met de dips je triceps. De oefening moet uitgevoerd worden op een verhoging zoals een fitnessbankje of stoel. De squat hold an dips gaat als volgt:

  1. Een iemand plaatst beide handen op een fitnessbankje of stoel. De andere persoon houdt beide benen vast en zakt in een squat hold positie.
  2. Degene die beide handen op het bankje heeft geplaatst maakt dips terwijl de andere persoon in een squat and hold positie blijft staan.
  3. Wissel nu af van oefening en herhaald de squat hold an dips het gewenste aantal keer.

Conclusie

In dit artikel hebben we 3 redenen gegeven om een duo workout direct te proberen. Daarnaast hebben we 4 fitness oefeningen meegegeven voor een leuke duo workout. Al deze duo workout oefeningen kan je gewoon lekker op kantoor, thuis of buiten uitvoeren!

Krachttraining

Plaats een reactie

Alle opmerkingen worden gemodereerd voordat ze worden gepubliceerd