Gemiddelde leestijd: 3 minuten

Geschreven door: Thomas N

Fitness hoelahoep - De basisbeweging van voor naar achteren

De fitness hoelahoep is uiterst effectief om ongewenste calorieën te verbranden. Wil jij afvallen of fitter worden? Dan is dit het artikel voor jou.

Trainen met fitness hoelahoep is een leuke manier om af te vallen. Deze effectieve methode van actief bewegen biedt vele mogelijkheden.

Speciaal om jou op weg te helpen hebben wij een serie van 9 artikelen gepubliceerd. Deze 9 artikelen leren jou de basistechnieken van de Zoluko Fitness Hoelahoep. Na wat oefenen ben je in staat door te groeien tot een ervaren hoelahoep specialist.

Fitness hoelahoep serie

Dit is het tweede artikel binnen onze serie over de fitness hoelahoep. Ben je pas net gestart met de fitness hoelahoep dan raden we aan om bij de basisbeweging van links naar rechts te beginnen.

Beheers je de basistechniek van de fitness hoelahoep? Dan kan je naar eigen inzicht beginnen bij een artikel naar keuze.

Zoals geschreven gaat dit artikel specifiek over de basisbeweging van voor naar achteren.

De volgende hoelahoep technieken zul je leren beheersen naarmate je de artikelen in deze serie volgt:

  1. Fitness Hoelahoep – Basisbeweging van links naar rechts
  2. Fitness Hoelahoep – Basisbeweging van voor naar achteren
  3. Fitness Hoelahoep – Controle over de snelheid
  4. Fitness Hoelahoep – Voorwaartse & achterwaartse stap
  5. Fitness Hoelahoep – Zijwaartse stap links & rechts
  6. Fitness Hoelahoep – 360 draai rondom je as
  7. Fitness Hoelahoep – Bewegen met je armen
  8. Fitness Hoelahoep – Side step & slide
  9. Fitness Hoelahoep – Squat & hoepel

    Hoe te starten met een fitness hoelahoep 

    Dit is het tweede artikel over de technieken met Zoluko Fitness Hoelahoep. We gaan er hierbij vanuit dat je de hoelahoep hebt gesteld naar je taillemaat. Indien dit nog niet het geval is adviseren wij te beginnen bij de ‘basisbeweging van links naar rechts’.

    De basisbeweging van voor naar achteren

    Inmiddels beheers je de techniek van de zijwaartse heupbeweging. We zijn nu klaar om door te gaan naar de volgende stap.

    Hierbij is het doel om enkel een voorwaartse en achterwaartse beweging te maken met de heupen. We draaien dus (nog) niet met de heupen. We gaan enkel van voren en naar achteren.

    Fitness hoelahoep - Hoelahoep workout - Hoepelen van voor naar achteren

    De executie

    • Zet je linkervoet voor je rechtervoet op de grond.
    • Je benen staan gepositioneerd op ongeveer schouderbreedte
    • Span de buikspieren goed aan en zorg dat de heupen soepel zijn
    • Pak de bal en geef deze een stevige swing om je lichaam
    • Houd de handen in de lucht
    • Beweeg de heupen van voor naar achteren

    Waar moet je op letten bij het trainen met fitness hoelahoep?

    Net als bij de zijwaartse techniek is het belangrijk dat je de heupbewegingen leert timen. Probeer het ritme te voelen waarop je de heupen beweegt.

    Met een klein beetje geduld zul je merken dat je het ritme te pakken hebt en de bal om het lichaam blijft draaien.

    Doordat je de zijwaartse techniek al beheerst zul je deze beweging met fitness hoelahoep in een mum van tijd doorhebben.

    Conclusie

    Wij hopen dat je dankzij dit artikel het fitness hoelahoepen hebt leren beheersen. 

    De Zoluko Fitness Hoelahoep is een fantastische manier om op een leuke manier af te vallen. 

    Heb je nog geen hoelahoep, maar wil jij ook starten? Dat begrijpen wij maar al te goed. De Zoluko fitness hoelahoep is verkrijgbaar op bol.com. Binnen 1-2 werkdagen geleverd en je betaalt geen verzendkosten. 

    Bestel vandaag nog en start met verbranden van de ongewenste calorieën!

    Hoelahoep

    Plaats een reactie

    Alle opmerkingen worden gemodereerd voordat ze worden gepubliceerd